«مارکوپولو» نخستین گردشگر خارجی کوهبنان

تبلیغات

تبلیغات



فروشگاه شارژ کانون خیریه دانشجویی امام حسن مجتبی علیه السلام دانشگاه مازندران

ختم صلوات

ختم صلوات

موضوعات

موضوعات

کودک
نوجوان
جوانان و بزرگسالان
خانواده
سبک زندگی
...
پزشکی، بهداشت و سلامت
آشپزی
فرهنگی - مذهبی
علمی ، دانش و فنّاوری
مطالب خواندنی
مطالب طنز
تصاویر
جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

صفحات جانبی

صفحات جانبی

امکانات جانبی

امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت:





  تماس با ما دریافت کد پیغام خوش آمدگویی

«مارکوپولو» نخستین گردشگر خارجی کوهبنان

بسم الله الرحمن الرحیم


مارکوپولوی ونیزی نخستین گردشگر خارجی کوهبنان بوده که از این خطه به عنوان شهری بزرگ و آباد یاد کرده است که تمام مردم آن مسلمان بوده‌اند.

 

خبرگزاری فارس: «مارکوپولو» نخستین گردشگر خارجی کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان قرار گرفته از دیرباز مورد توجه گردشگران و سیاحان داخلی و خارجی بوده است و مارکوپولوی ونیزی نخستین گردشگر خارجی کوهبنان بوده که از این خطه به عنوان شهری بزرگ و آباد یاد کرده است که تمام مردم آن مسلمان بوده‌اند.
 
 

آینه و توتیای کوهبنان سوغات مارکوپولو برای ملکه چین

فرماندار کوهبنان در آستانه سال جدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان قرار گرفته و قدمتی به بلندای تاریخ دارد از دیرباز مورد توجه گردشگران و سیاحان داخلی و خارجی بوده است.

سید مجتبی هاشمی ابراز داشت: مارکوپولوی ونیزی نخستین گردشگر خارجی کوهبنان بوده که از این خطه به عنوان شهری بزرگ و آباد یاد کرده است که تمام مردم آن مسلمان بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این سیاح خارجی علاوه بر این از کوهبنان به عنوان قطب اقتصادی یاد کرده و افزوده که در کوهبنان آینه‌های فولادی و توتیا تولید می‌شده، لذا وی این دو محصول را به عنوان سوغات برای ملکه چین برده و از آن زمان بود که راه گردشگران داخلی و خارجی باز شد و در حال حاضر کوهبنان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در استان کرمان محسوب می‌شود.

کوهبنان؛ شهری به بلندای تاریخ

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: با توجه به آثار باستانی، طبیعی، گردشگری، تاریخی و مذهبی در کوهبنان زمینه برای حضور گردشگران فراهم است.

هاشمی افزود: وجود چهار بقعه امامزاده واجب‌التعظیم، آرامگاه محمدشهید کوهبنانی، مدفن 72 عارف، مسجد جامع کوهبنان، مسجد حضرت امام خمینی (ره)، مجتمع توریستی و تفریحی عرفا و ولایت و همچنین آسیاب‌های هشت‌گانه آبی گواه بر تاریخی بودن کوهبنان دارد.

وی بیان داشت: با توجه به آب و هوای معتدل و داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی حیات‌وحش قرق شده و ده‌ها اثر تاریخی و باستانی کوهبنان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان کرمان آمادگی کامل پذیرایی از مهمانان نوروزی و مسافران آقا علی ابن موسی الرضا (ع) را دارد.

آمادگی کوهبنان برای پذیرایی از زائران امام رضا (ع)

هاشمی ابراز داشت: با توجه به برگزاری چند جلسه ستاد تسهیلات نوروزی تمام مقدمات برای اسکان و پذیرایی از مهمانان نوروزی فراهم شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر مهمانپذیرها و مدارس، مهمانسراهای اماکن متبرکه برای اسکان مسافران نوروزی به زائران آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در نظر گرفته شده است، لذا مسافران عزیز می‌توانند به ستاد اسکان مرکزی واقع در آموزش و پرورش مراجعه کنند.

فرماندار کوهبنان گفت: با هماهنگی به عمل آمده چادرهای راهنمای مسافران نوروزی با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر و میراث فرهنگی در ورودی‌های شهرستان کوهبنان مستقر شده‌اند تا ضمن استقبال از مهمانان عزیز نقشه راهنمای شهر را در اختیار آنها قرار دهند، لذا مسافران در صورت هرگونه مشکل می‌توانند، مراتب را با تیم مستقر در فرمانداری و شماره تلفن 4724532 در میان بگذارند.

 


  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 29 اسفند 1392 ساعت: 16:39
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس